"Bakkers waren Stakkers"

Datum 2024-05-31
Type Persbericht
Auteur Joep Dückers
Betreft Nieuw Boek “Bakkers waren Stakkers”.
Een Blik op 200 Jaar Bakkersgeschiedenis van Blerick.
Prijs € 29,75 harde omslag, full color
€ 24,75 soft cover, full color

Joep Dückers heeft een uniek boek samengesteld, getiteld “Bakkers waren Stakkers: Brood, Banket Beschuit, Betrokkenheid. Kneden, Rijzen, Bakken”. Dit boek beschrijft de bakkersgeschiedenis van Blerick en geeft een mooi inzicht op het rijke ambacht van brood en banket bakken dat al twee eeuwen lang met vakmanschap wordt uitgevoerd.

Bakkerspatroonsvereniging “Sint Nicolaas” Blerick

Verschillende aspecten van de bakkersgemeenschap van Blerick worden belicht, waaronder de rol van de Blerickse molens, de verenigde bakkers van Blerick, en de invloed van de Bakkervereniging “St. Antonius” en de Bakkerspatroonvereniging “St. Nicolaas”.

Het boek geeft een korte beschrijving van de bakkerijen in Blerick, Boekend en Hout-Blerick, waardoor lezers inzicht krijgen wie de bakkers waren.

Bestellen en intekenen boek “Bakkers waren Stakkers”

luxe uitvoering met harde omslag, leeslint en in full-color € 29,75
softcover in full-color € 24,75

Het boek is alleen te verkrijgen na intekenen.

Wil je intekenen voor één van de 2 uitvoeringen van het boek, stuur dan een mail naar Joep Dückers: ducke039@ziggo.nl

Je ontvangt dan ook een uitnodiging voor de presentatie van het boek op 29 juni 2024 in Blerick.

Lees hier meer over Joep Dückers.