Kruiwagen race

Kruiwagen race:
Kruiwagenrennen is lange tijd populair geweest op de Baarlosestraat. Er werd gelopen van ,,d’n Breer” tot de pastorie en terug. Tevoren liep men reclame door Blerick. De organisatie was in handen van ’n club, die de toepasselijke naam ,,’t Duwend Wiel” had.

Baer Houben verteld:
“In kefee d’n Breer, hei ein schörkerklup (het Duwend Wiel) zien vereinigingslokaal. Die klup waas in 1901 opgerich en in 1910 is zeej vervalle. Die klup heel schörkerwedstrieje. Den mós me met eine kwekvors op de schörker loupe van d’n Breer nao ’t woeënhoès van pestoeër. Wae det ’t flotste kós, waas winnaar. Ouk lepe ze van d’n Breer oèt nao Schoure (op d’n Baoldersewaeg aan Paol 70) in Houblièrick. Dae waeg móste ze den in eine bepaolden tièd aaflegke.
As dae kwekvors d’r aaf sprong, móste ze dae vange en wir op de schörker zitte. De minse die naeve de waeg stónge te kièke, holpe den mei dae kwekvors vange. D’r zo te gen brete (ziejkankte) op zo’n schörker, want den zuuj ’t te mekkelik zién gewaes. Dae kwekvors mós nag laeve as ze truukkwame. D’r kwaam hièl wat volk op aaf. Ze kwame zelfs van Kessel, Helde en Tegele um nao die wedstrieje te kièke. De gluifs ’t neet, maar de kós den van pestoeër oèt wies aan d’n Breer euver de köp loupe. Netuurlik woort d’r den ouk vuuël beer verschöd, want d’r stónge benk naeve de waeg en d’r woort beer rónkgebrach”.

Datering foto tussen 1905 en 1910
Collectiehouder Jacq Grubben