Foto-overzicht Ruud Merkx (p.1)

Foto 1 - Vastelaovend / circa 1960 (w. 2023-02-13)
Ruud Merkx vertelt: Vastelaovend 1960 op de Pepijnstraot. Links slegterie Gielen, in 't midde-rechts de buuze-febriek en ein noëdwuuening. 't Rec
 
Foto 1 - Pepijnstraat / circa 1950 (w. 2022-09-25)
Pepijnstraat, met rechts de van Haeff- en links de 2e Lambertusstraat. Links vooraan op de hoek Pepijn- en 2e Lambertusstraat is de bakkerij van
 
Foto 1 - Tonnie Timmermans vroedvrouw / circa 1960 (n. 2022-01-12)
Ze begon in 1970 met een eigen praktijk aan de Alberdingk Thijmstraat 23a, daarna in 1974 in de Averbodestraat 23. Ruud merkx vertelt: Tante T
 
Foto 1 - Wachtpost 7 / circa 1982 (w. 2021-10-18)
Met de boerderij van de familie Leenders (Piet, zijn vrouw Marie en Wiel de broer van Piet) op de foto.
 
Foto 1 - Daelweg / circa 1936 (n. 2021-09-13)
Het onderstation Blerick, van de Provinciale Limburgse Electriciteitsmaatschappij, afgekort PLEM, bestond oorspronkelijk uit een bedrijfsvleugel m
 
Foto 2 - Daelweg / circa 1936 (n. 2021-09-13)
Het onderstation Blerick, van de Provinciale Limburgse Electriciteitsmaatschappij, afgekort PLEM, bestond oorspronkelijk uit een bedrijfsvleugel m
 
Foto 1 - Muziekkapel Haer&Truuk / circa 1979 (w. 2021-08-25)
Optreden van de muziekkapel Haer&Truuk bij de BBQ van buurtvereniging Ózzen Hook (rondom de Wilgenstraat). v.l.n.r.: vooraan Michel Comuth, Cor V
 
Foto 1 - Luchtfoto / circa 1986 (n. 2021-08-01)
Luchtfoto omgeving Burg. Gommans- en Pepijnstraat.
 
Foto 1 - Kloosterstraat / (w. 2021-05-20)
De kruidenierszaak van juffrouw Valerie op de Kloosterstraat. Foto 2: achterzijde foto. Ruud merkx vertelt: Dit is de winkel is van Wed. M.
 
Foto 2 - Kloosterstraat / (w. 2021-05-20)
De kruidenierszaak van juffrouw Valerie op de Kloosterstraat. Foto 2: achterzijde foto. Ruud merkx vertelt: Dit is de winkel is van Wed. M.
 
Foto 1 - Overweg Antoniuslaan / circa 1912 (w. 2020-10-17)
Achterdoor links is nog villa Segers te zien. Ruud Merkx verteld: Dit is un foto, gemak tösse 1912 en 1914. Vanwege de aanleg van ut tramspoor
 
Foto 1 - Duitse noodspoorbrug / circa 5-1940 (n. 2020-08-21)
De Nederlandse troepen hadden de bruggen over de Maas op 10 mei 1940, bij de Duitse inval opgeblazen. Na de Nederlandse algehele capitulatie begon
 
Foto 1 - Antoniuslaan / circa 1903 (n. 2020-04-30)
Ruud Merkx verteld: D'n euverwaeg aan de Laan. Rechts leet villa Steegh. De Brökstraot rechts achter 't spoor, maar is nog onbebouwd. Links achte
 
Foto 1 - Wagenwerkplaats NS / tussen 2000 en 2020 (n. 2020-04-04)
Wagenwerkplaats: In de laatste jaren van de 19e eeuw groeit het spoorvervoer explosief. De Staatsspoorwegen zochten daarop een plaats om een wer
 
Foto 2 - Wagenwerkplaats NS / tussen 2000 en 2020 (n. 2020-04-04)
Wagenwerkplaats: In de laatste jaren van de 19e eeuw groeit het spoorvervoer explosief. De Staatsspoorwegen zochten daarop een plaats om een wer
 
Foto 3 - Wagenwerkplaats NS / tussen 2000 en 2020 (n. 2020-04-04)
Wagenwerkplaats: In de laatste jaren van de 19e eeuw groeit het spoorvervoer explosief. De Staatsspoorwegen zochten daarop een plaats om een wer
 
Foto 4 - Wagenwerkplaats NS / tussen 2000 en 2020 (n. 2020-04-04)
Wagenwerkplaats: In de laatste jaren van de 19e eeuw groeit het spoorvervoer explosief. De Staatsspoorwegen zochten daarop een plaats om een wer
 
Foto 5 - Wagenwerkplaats NS / tussen 2000 en 2020 (n. 2020-04-04)
Wagenwerkplaats: In de laatste jaren van de 19e eeuw groeit het spoorvervoer explosief. De Staatsspoorwegen zochten daarop een plaats om een wer
 
Foto 1 - Wagenwerkplaats NS / tussen 1910 en 1920 (n. 2020-04-04)
Wagenwerkplaats: In de laatste jaren van de 19e eeuw groeit het spoorvervoer explosief. De Staatsspoorwegen zochten daarop een plaats om een we
 
Foto 2 - Wagenwerkplaats NS / tussen 1910 en 1920 (n. 2020-04-04)
Wagenwerkplaats: In de laatste jaren van de 19e eeuw groeit het spoorvervoer explosief. De Staatsspoorwegen zochten daarop een plaats om een we
 
Foto 3 - Wagenwerkplaats NS / tussen 1910 en 1920 (n. 2020-04-04)
Wagenwerkplaats: In de laatste jaren van de 19e eeuw groeit het spoorvervoer explosief. De Staatsspoorwegen zochten daarop een plaats om een we
 
Foto 1 - Werkplaats NS / tussen 1900 en 1910 (w. 2020-04-04)
Als gevolg van de snelle uitbreiding van het railnet en het aantal goederentreinen in het laatste kwart van de negentiende eeuw was er grote behoe
 
Foto 2 - Werkplaats NS / tussen 1900 en 1910 (w. 2020-04-04)
Als gevolg van de snelle uitbreiding van het railnet en het aantal goederentreinen in het laatste kwart van de negentiende eeuw was er grote behoe
 
Foto 3 - Werkplaats NS / tussen 1900 en 1910 (w. 2020-04-04)
Als gevolg van de snelle uitbreiding van het railnet en het aantal goederentreinen in het laatste kwart van de negentiende eeuw was er grote behoe
 
Foto 4 - Werkplaats NS / tussen 1900 en 1910 (w. 2020-04-04)
Als gevolg van de snelle uitbreiding van het railnet en het aantal goederentreinen in het laatste kwart van de negentiende eeuw was er grote behoe
 
Foto 5 - Werkplaats NS / tussen 1900 en 1910 (w. 2020-04-04)
Als gevolg van de snelle uitbreiding van het railnet en het aantal goederentreinen in het laatste kwart van de negentiende eeuw was er grote behoe
 
Foto 6 - Werkplaats NS / tussen 1900 en 1910 (w. 2020-04-04)
Als gevolg van de snelle uitbreiding van het railnet en het aantal goederentreinen in het laatste kwart van de negentiende eeuw was er grote behoe
 
Foto 1 - Gidsen Lambertusparochie / circa 1942 (w. 2019-08-15)
Gidsen Lambertusparochie.
 
Foto 2 - Gidsen Lambertusparochie / circa 1942 (w. 2019-08-15)
Gidsen Lambertusparochie.
 
  • beeldbank/foto_overzicht/139703e8/fo_000001.txt
  • Laatst gewijzigd: 2023/09/30 23:01
  • (Externe bewerking)
  •  |  Gerealiseerd met Haima logo