Foto-overzicht Ruud Merkx (p.1)

Ruud Merkx vertelt: Vastelaovend 1960 op de Pepijnstraot. Links slegterie Gielen, in 't midde-rechts de buuze-febriek en ein noëdwuuening. 't Rec …
 

Pepijnstraat, met rechts de van Haeff- en links de 2e Lambertusstraat. Links vooraan op de hoek Pepijn- en 2e Lambertusstraat is de bakkerij van …
 

Ze begon in 1970 met een eigen praktijk aan de Alberdingk Thijmstraat 23a, daarna in 1974 in de Averbodestraat 23. Ruud merkx vertelt: Tante T …
 

Met de boerderij van de familie Leenders (Piet, zijn vrouw Marie en Wiel de broer van Piet) op de foto.
 

Het onderstation Blerick, van de Provinciale Limburgse Electriciteitsmaatschappij, afgekort PLEM, bestond oorspronkelijk uit een bedrijfsvleugel m …
 

Het onderstation Blerick, van de Provinciale Limburgse Electriciteitsmaatschappij, afgekort PLEM, bestond oorspronkelijk uit een bedrijfsvleugel m …
 

Optreden van de muziekkapel Haer&Truuk bij de BBQ van buurtvereniging Ózzen Hook (rondom de Wilgenstraat). v.l.n.r.: vooraan Michel Comuth, Cor V …
 
 

De kruidenierszaak van juffrouw Valerie op de Kloosterstraat. Foto 2: achterzijde foto. Ruud merkx vertelt: “Dit is de winkel is van Wed. M. …
 

De kruidenierszaak van juffrouw Valerie op de Kloosterstraat. Foto 2: achterzijde foto. Ruud merkx vertelt: “Dit is de winkel is van Wed. M. …
 

Achterdoor links is nog villa Segers te zien. Ruud Merkx verteld: Dit is un foto, gemak tösse 1912 en 1914. Vanwege de aanleg van ut tramspoor …
 

De Nederlandse troepen hadden de bruggen over de Maas op 10 mei 1940, bij de Duitse inval opgeblazen. Na de Nederlandse algehele capitulatie begon …
 

Ruud Merkx verteld: D'n euverwaeg aan de Laan. Rechts leet villa Steegh. De Brökstraot rechts achter 't spoor, maar is nog onbebouwd. Links achte …
 

Wagenwerkplaats: In de laatste jaren van de 19e eeuw groeit het spoorvervoer explosief. De Staatsspoorwegen zochten daarop een plaats om een wer …
 

Wagenwerkplaats: In de laatste jaren van de 19e eeuw groeit het spoorvervoer explosief. De Staatsspoorwegen zochten daarop een plaats om een wer …
 

Wagenwerkplaats: In de laatste jaren van de 19e eeuw groeit het spoorvervoer explosief. De Staatsspoorwegen zochten daarop een plaats om een wer …
 

Wagenwerkplaats: In de laatste jaren van de 19e eeuw groeit het spoorvervoer explosief. De Staatsspoorwegen zochten daarop een plaats om een wer …
 

Wagenwerkplaats: In de laatste jaren van de 19e eeuw groeit het spoorvervoer explosief. De Staatsspoorwegen zochten daarop een plaats om een wer …
 

Wagenwerkplaats: In de laatste jaren van de 19e eeuw groeit het spoorvervoer explosief. De Staatsspoorwegen zochten daarop een plaats om een we …
 

Wagenwerkplaats: In de laatste jaren van de 19e eeuw groeit het spoorvervoer explosief. De Staatsspoorwegen zochten daarop een plaats om een we …
 

Wagenwerkplaats: In de laatste jaren van de 19e eeuw groeit het spoorvervoer explosief. De Staatsspoorwegen zochten daarop een plaats om een we …
 

Als gevolg van de snelle uitbreiding van het railnet en het aantal goederentreinen in het laatste kwart van de negentiende eeuw was er grote behoe …
 

Als gevolg van de snelle uitbreiding van het railnet en het aantal goederentreinen in het laatste kwart van de negentiende eeuw was er grote behoe …
 

Als gevolg van de snelle uitbreiding van het railnet en het aantal goederentreinen in het laatste kwart van de negentiende eeuw was er grote behoe …
 

Als gevolg van de snelle uitbreiding van het railnet en het aantal goederentreinen in het laatste kwart van de negentiende eeuw was er grote behoe …
 

Als gevolg van de snelle uitbreiding van het railnet en het aantal goederentreinen in het laatste kwart van de negentiende eeuw was er grote behoe …
 

Als gevolg van de snelle uitbreiding van het railnet en het aantal goederentreinen in het laatste kwart van de negentiende eeuw was er grote behoe …