Datum 2017-11-30
Auteur Jan Titulaer

00048_20171129zalzershaof.jpg

In het kort

Het was een goede opkomst in Zalzershaof bij onze lezing over Maasschippers, er moesten stoelen worden bijgeplaatst. Voorzitter Joep Duckers heette iedereen welkom en introduceerde de inleider van de avond, Jan Titulaer. Hij hield een gloedvol betoog over de Maasschippers, ondersteund door sprekende dia's. Het werd zoals hij dat zelf verwoordde: 'een ode aan het wel en wee van alle op de Maas varende van de 16e tot de 19e eeuw in Limburg'. Het helaas vergeten ambacht, dat in het verleden zo’n belangrijke rol speelde in de ontwikkeling van onze regio, werd even in de spotlights van het heden geplaatst.

Na afloop konden nog vragen worden gesteld en aansluitend was het nog lang gezellig, onze heemkundekring heeft zeker toekomst in Blerick, Hout-Blerick en de Boekend. De voorzitter mocht weer enkele nieuwe leden verwelkomen. Het was een boeiende avond.

Marijke Vennik, 29-11-2017

D F D N W